Günümüz dünyasında John Carmack hayatımızın çeşitli alanlarında büyük önem kazanmıştır. Politikadan teknolojiye, kültüre ve topluma kadar John Carmack sürekli konuşulan ve tartışılan bir konu haline geldi. John Carmack hakkındaki görüşler büyük farklılıklar göstermektedir ve bu da onun günümüzde sahip olduğu karmaşıklığı ve önemi göstermektedir. Bu makale, John Carmack'in farklı yönlerini keşfetmeye çalışacak ve günümüz toplumundaki etkisini ve alaka düzeyini derinlemesine inceleyecektir. John Carmack, kökeninden günlük yaşam üzerindeki etkisine kadar büyük ilgi uyandırdı ve çağdaş dünyaya erişimini ve etkisini anlamak çok önemli.
John Carmack | |
---|---|
Doğum | 20 Ağustos 1970[1] Shawnee Mission, Kansas, U.S.[1] |
Diğer ad(lar)ı | Consulting CTO, Oculus VR[2][3] Founder, Armadillo Aerospace |
Mezun olduğu okul(lar) | Missouri Üniversitesi, Kansas City (derece almadan) |
Meslek | bilgisayar programcısı, oyun geliştirici ve mühendis |
Tanınma nedeni | id Software şirketinin kurucu ortağı Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, Quake, Rage |
Evlilik | Katherine Anna Kang (e. 2000) |
Çocuk(lar) | 2 |
İmza | |
John D. Carmack II (d. 20 Ağustos 1970), Amerikalı bilgisayar programcısı, oyun geliştirici ve mühendistir. John Carmack ve John Romero (oyun tasarımcısı ve programcı), Tom Hall ve Adrian Carmack (Grafiker) bu isimler ortak olup id Software'i kurmuşlardır. Programladığı Wolfenstein 3D ve Doom oyunlarıyla üç boyutlu birinci şahıs nişancı oyunlarının yapısını belirleyenlerden biri olmasıyla bilinir.
2001 yılında AIAS Hall of Fame ödülüne layık görülmüştür.
Oyunlar, kronolojik olarak en son çıkanı en üstte olacak şekilde listelenmiştir.
|
|
Makaleler:
Bir Amerikalının biyografisi ile ilgili bu madde taslak seviyesindedir. Madde içeriğini genişleterek Vikipedi'ye katkı sağlayabilirsiniz. |