Tencent

Bugünkü yazımızda Tencent'in heyecan verici dünyasına dalacağız. Tencent, başlangıcından günümüze kadar toplumda hem kişisel hem de küresel düzeyde etkili olan temel bir rol oynamıştır. Yıllar geçtikçe Tencent gelişti ve modern dünyanın değişimlerine uyum sağlayarak farklı alanlarla güncelliğini korudu. Bu makale aracılığıyla Tencent'in en alakalı yönlerini keşfedeceğiz, farklı bağlamlardaki etkisini ve günümüzdeki önemini analiz edeceğiz. Tencent hakkındaki bu eksiksiz kılavuzu kaçırmayın!

Tencent Holdings Limited
腾讯控股有限公司
Menkul değer sembolüHKSE770
TürHalka açık şirket
Kuruluş7 Kasım 1998) (1998-11-07)
KurucuMa Huateng, Zhang Zhidong, Xu Chenye, Chen Yidan, Zeng Liqing
Genel merkeziShenzhen, Çin
Önemli kişilerMa Huateng
(Yönetim Kurulu Başkanı)
ÜrünSosyal ağlar
Anlık mesajlaşma uygulamaları
E-ticaret
Yapay zeka
Video oyunları
Ödeme sistemleri
Müzik
Çevrimiçi hizmetler
Antivirüs yazılımı
Web portalları
Film yapımı
Basın-yayın
Dijital bankacılık
Elektronik spor
Animasyon
E-kitap
GPS
Gelirartış 237.760 milyar CN¥ (2014)[1]
SahibiNaspers (%32,1)
Ma Huateng (%8,63)
JPMorgan Chase (%4,78)
The Vanguard Group (%2,44)
BlackRock (%1,97)
Liu Chiping (%0,48)
Çalışan sayısı112,771 (2021)
Web sitesiwww.tencent.com
Şirketin genel merkezi

Tencent Holdings Limited (Çince: 腾讯控股有限公司; pinyin: Téngxùn Kònggǔ Yǒuxiàn Gōngsī), Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır.[2] Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.[3]

Tencent, Ocak 2018 tarihi itibari 580 milyar US$ ile Asya'nın en değerli şirketi olup dünyanın en büyük yatırım şirketi, en büyük internet ve teknoloji şirketlerinden biri, en büyük girişim sermayesi şirketlerinden biri, en büyük ve en değerli oyun (Tencent Games) ve sosyal medya şirketidir.[4] Hizmetleri arasında, kendi kategorilerinde dünyanın en büyük ve en başarılıları arasında olan sosyal ağ, müzik, web portallları, e-ticaret, mobil oyunlar, internet hizmetleri, ödeme sistemleri, akıllı telefonlar ve çok oyunculu çevrimiçi oyunlar bulunmaktadır.[5]

Ürünler ve servisler

Eğlence

Video Oyunlar

Yabancı oyun yatırımları

Çoğunlukla PC ve Mobil cihazlarda Çin odaklı oyunlarla çalışan Tencent Games bölümünün dışında, Tencent Holdings, 2010'lardan bu yana, azınlık hisselerinden veya bulundukları şirketin tam kontrolünden oluşan bir dizi Çinli olmayan oyun yayıncısı ve geliştiricisine yatırım yaptı. % 52 veya daha fazla paya sahip olduklarında iştirak oldular.[6] Bilinen yatırımları arasında şunlar yer alır:[7][8]

Şirket Yeri Sahiplik hissesi İlk yatırım tarihi Son destek değişim tarihi Referans.
Riot Games ABD 100% Şubat 2011 Aralık 2015 [9]
Funcom Norveç 100% Eylül 2019 Ocak 2020 [10][11]
Leyou Hong Kong 100% Aralık 2020
Sumo Digital
Birleşik Krallık (İngiltere)
%100
Temmuz 2021
[12][13]
Sharkmob İsveç 100% Mart 2019 [14]
Supercell Finlandiya 84% Haziran 2016 [15]
Grinding Gear Games Yeni Zelanda 80% Mayıs 2018 [16][17][18]
Epic Games ABD 40% Haziran 2012 [19]
Fatshark İsveç 36% Ocak 2019 [20]
Sea Limited (Garena) Singapur 25.6% 2010 Mart 2019 [21][22][23]
Dontnod Entertainment Fransa 22.63% Ocak 2021 [24]
Marvelous Japonya 20% Mayıs 2020 [25]
Netmarble Güney Kore 17.66% Eylül 2018 [26]
Kakao Güney Kore 13.54% Mayıs 2012 [27][28]
Krafton Güney Kore 10% Ağustos 2018 [29]
Sumo Group Birleşik Krallık (İngiltere) 10% Kasım 2019 [30]
Frontier Developments Birleşik Krallık (İngiltere) 9% Temmuz 2017 [31]
Activision Blizzard ABD 5% Temmuz 2013 [32][33]
Ubisoft Fransa 5% Mart 2018 [34][35]
Paradox Interactive İsveç 5% Mart 2016 [36]
Remedy Entertainment Finlandiya 3.8% Mayıs 2021 [37]
Miniclip İsviçre Çoğunluk Şubat 2015 [38]
Klei Entertainment Kanada Çoğunluk Ocak 2021 [39]
10 Chambers Collective İsveç Çoğunluk Ekim 2020 [40]
Yager Development Almanya Azınlık Şubat 2020 [41]
Voodoo Fransa Azınlık Ağustos 2020 [42]
Bohemia Interactive Çekya Azınlık Şubat 2021 [43]
Payload Studios Birleşik Krallık (İngiltere) Azınlık Şubat 2021 [44]
Discord ABD Şubat 2015 [45]
Roblox Corporation ABD Şubat 2020 [46]
Lockwood Publishing Birleşik Krallık (İngiltere) November 2020 [47]
PlatinumGames Japonya Ocak 2020 [48]

Yapay zekâ:

  • Tencent, 2023'te "Hunyuan" adlı yapay zeka çözümünü yayınlayarak Yapay Zeka sektörüne de girmiştir.[49]

Eski yatırımlar:

Kaynakça

  1. ^ "2017 Annual Report" (PDF). Tencent.com. 22 Mart 2018 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  2. ^ Biographical Dictionary of New Chinese Entrepreneurs and Business Leaders, Pg. 111-112 26 Haziran 2014 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Ilan Alon and Wenxian Zhang. Edward Elgar Publishing, 2009. Google Book Search.
  3. ^ "Tencent Seafront Towers | NBBJ". www.nbbj.com. 13 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  4. ^ "Tencent's 60,000pc gain a huge venture capital payoff". Financial Review. 23 Mart 2018. 24 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  5. ^ Tencent, More Than QQ Instant Messaging In China 26 Nisan 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. thechinaobserver.com, undated but posted prior to 12 February 2009
  6. ^ "Tencent isn't just Ubisoft's savior – it's the world's biggest gaming company". polygon.com. 25 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  7. ^ "19 Years of Powering Insights". Niko Partners (İngilizce). 20 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  8. ^ Messner, Steven (9 Ağustos 2020). "Every game company that Tencent has invested in". PC Gamer (İngilizce). 6 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  9. ^ "Riot Games now owned entirely by Tencent". polygon.com. 7 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  10. ^ Taylor, Haydn (30 Eylül 2019). "Tencent acquires minority stake in Funcom". GamesIndustry.biz. 1 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Eylül 2019. 
  11. ^ Handrahan, Matthew (22 Ocak 2020). "Tencent bids to acquire 100% of Funcom". GamesIndustry.biz. 22 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2020. 
  12. ^ Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Batchelor isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: Kaynak gösterme)
  13. ^ Stanton, Rich (23 Aralık 2020). "Tencent acquires Warframe developer Digital Extremes and several other studios". PC Gamer. 23 Aralık 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Aralık 2020. 
  14. ^ "Tencent acquires Sharkmob". GamesIndustry.biz (İngilizce). 30 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2020. 
  15. ^ Kerr, Chris. "Tencent agrees to $8.6 billion Supercell purchase". gamasutra.com. 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  16. ^ Shaw, Aimee (21 Mayıs 2018). "Internet giant Tencent Holdings acquires majority stake in Kiwi gaming firm Grinding Gear Games". NZ Herald (İngilizce). 22 Mayıs 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Mayıs 2018. 
  17. ^ "Quick Take: NetEase Partners With U.S. Game Developer Bungie – Caixin Global". www.caixinglobal.com (İngilizce). 15 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ağustos 2018. 
  18. ^ "Tencent acquires majority stake in Path of Exile studio". pcgamer.com. 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  19. ^ Kerr, Chris. "China's Tencent Folds Yet Another Video Game Company Into Its Empire". fortune.com. 31 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  20. ^ "Tencent takes minority stake in Warhammer: Vermintide developer Fatshark". GamesIndustry.biz (İngilizce). 9 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  21. ^ "Tencent eyes Southeast Asia games market with Sea partnership". South China Morning Post (İngilizce). 20 Kasım 2018. 20 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  22. ^ "Tencent-Backed Sea Raises $1.35 Billion in Share Sale". Bloomberg.com (İngilizce). 6 Mart 2019. 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2021. 
  23. ^ "Sea FY 2019 Annual Report" (PDF). 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. 
  24. ^ "Arşivlenmiş kopya". 3 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2021. 
  25. ^ Kerr, Chris (26 Mayıs 2020). "Tencent acquires 20 percent stake in Story of Seasons dev for $65 million". Gamasutra. 3 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2020. 
  26. ^ "넷마블 분기보고서" (Korece). Dart. 30 Eylül 2018. 9 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  27. ^ "Tencent Invests US$63M into KakaoTalk the Korean WeChat". TechNode. 17 Mayıs 2012. 24 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  28. ^ "Tencent expansion in Asia may be bolstered by Kakao connection". South China Morning Post (İngilizce). 10 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  29. ^ Herald, The Korea (10 Ağustos 2018). "Tencent acquires stake in Bluehole, secures strategic partnership for global expansion". www.koreaherald.com (İngilizce). 10 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  30. ^ Batchelor, James (15 Kasım 2019). "Tencent buying 10% of Sumo Group". gamesindustry.biz. 15 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  31. ^ "Tencent acquires 9% of Frontier Developments". MCV/DEVELOP (İngilizce). 28 Temmuz 2017. 9 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  32. ^ "Activision Blizzard splits from Vivendi in $8bn buyout". The Guardian (İngilizce). 26 Temmuz 2013. 31 Temmuz 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  33. ^ Frater, Patrick (3 Haziran 2020). "Tencent Accelerates Games Company Acquisitions". Variety (İngilizce). 3 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  34. ^ "Honour of Kings publisher leads US$2.45b takeover of Ubisoft". South China Morning Post (İngilizce). 24 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2018. 
  35. ^ "For Ubisoft it's goodbye Vivendi, hello Tencent". GamesIndustry.biz (İngilizce). 23 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2018. 
  36. ^ "Tencent acquiring 5% equity in Paradox". GamesIndustry.biz (İngilizce). 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Nisan 2019. 
  37. ^ Partis, Danielle (25 Mayıs 2021). "Tencent acquires 3.8% stake in Remedy". GamesIndustry.biz. 25 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2021. 
  38. ^ "China's Tencent moves into Europe with investment in mobile and online game publisher Miniclip (exclusive)". venturebeat.com. 18 Şubat 2015. 17 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  39. ^ Makuch, Eddie (22 Ocak 2021). "Yet Another Game Dev Acquired By Tencent, And This Time It's Don't Starve Maker Klei". GameSpot. 22 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2021. 
  40. ^ @TenChambers (1 Ekim 2020). "10 Chambers Acquired by Tencent" (X gönderisi) – X vasıtasıyla. 
  41. ^ Ivan, Tom (10 Şubat 2020). "Tencent invests in Spec Ops: The Line studio Yager". Video Games Chronicle. 10 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Şubat 2020. 
  42. ^ McAloon, Alissa (18 Ağustos 2020). "Tencent picks up minority stake in hyper casual game publisher Voodoo". Gamasutra. 19 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ağustos 2020. 
  43. ^ Makuch, Eddie (9 Şubat 2021). "Tencent Buys A Stake In Yet Another Game Developer, And It's DayZ's Bohemia". GameStop. 9 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Şubat 2021. 
  44. ^ Kerr, Chris (24 Şubat 2021). "Tencent grabs minority stake in TerraTech developer Payload Studios". Gamasutra. 24 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Şubat 2021. 
  45. ^ "Why Tencent-Backed Gaming Chat App Is Taking On Steam". The Information. 5 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  46. ^ "Arşivlenmiş kopya". 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2021. 
  47. ^ "Tencent invests in Lockwood Publishing". GamesIndustry.biz (İngilizce). 4 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  48. ^ Batchelor, James (7 Ocak 2020). "Platinum Games accelerates self-publishing plans with Tencent investment". GamesIndustry.biz. 4 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ocak 2020. 
  49. ^ "China and Tencent release their Hunyuan AI Solution and Claim it is Comparable to ChatGPT". Cortex Report (İngilizce). 7 Eylül 2023. 8 Eylül 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Eylül 2023. 
  50. ^ "Tencent pays $126m for 15% of Glu Mobile". GamesIndustry.biz (İngilizce). 2 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  51. ^ "Tencent sells a quarter of its stake in Glu Mobile". GamesIndustry.biz (İngilizce). 4 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  52. ^ Hu, Akanksha Rana, Krystal (9 Şubat 2021). "UPDATE 2- Electronic Arts to buy Glu Mobile for $2.4 billion in mobile gaming push". Reuters (İngilizce). 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 

Dış bağlantılar